måndag 17 januari 2011

Knäträning och Karategubbar!

Blev ett gubbpass på gymmet.

Gick på löpbandet och tittade på Idrottsgalan, kändes riktigt bra. Ökade sedan hastigheten och körde lite löpning för att känna av hur knät kändes. Ingen smärta vid löpning dock blev benen stumma fort.

Gick sedan över till lite benstyrka för att känna på knät lite. Vid benspark så knäppte det till i knät vid varje rep, körde på lättaste men kunde inte fokusera när det knäppte i knät hela tiden så jag gick över till lite utfall och benböj med lätta vikter som dock kändes bra. Avslutade med lite stretching och fick sällskap av en medelåldersman som gjorde kator och karateslag mot boxningssäcken, hade ett imponerande vrål vid varje slag. Riktig karatekid "haaaiiiiyyaaaa"

Så vill jag oxå bli när jag blir medelålders, tuff karategubbe!


Upplägg
Löpband 30min gång (10min/km-Tempo)
Löpband 10min löpning (5min/km-Tempo)
Styrka ben 30min (benspark, benböj, utfall)
Stretch 10min

PassFakta
Maxpuls 169bpm
Medelpuls 109bpm
80Min

4 kommentarer:

  1. Bra där, men var rädd om knät.. Snygga pants ;-)

    SvaraRadera
  2. Du kan ju inte springa omkring med de där byxorna på gymmet... Ser inte helt ok ut =)

    SvaraRadera
  3. Det finns inga bättre byxor Daniel :)

    SvaraRadera
  4. Missade att du hade linne också, förklarar allt.... =)

    Ha ha jo visst är de bra, men jag har inte riktigt haft användning för dem än så jag känner inte till dess fulla potential.

    SvaraRadera