lördag 18 september 2010

KistaLoppet

Blev en riktig sovmorgon idag, 10 timmars sömn som nog var rätt välbehövligt.. Loggade in på datorn och såg att det var Kista Loppet, 30min kvar till efteranmälningarna..Blev skitsugen på att springa så jag kastade på mig kläderna och anmälde mig.

Fick bli frukost i Kista gallerian före loppet.

Gick runt och kollade lite för att fördriva tiden innan starten skulle gå, aldrig sett så mycket människor med träningskläder och politiker samlat i en galleria, såg lite kul ut :)




Började närma sig start, mycket folk för att vara första gången detta arrangeras.. Sjukt rolig idé att springa igenom gallerian med massa människor påhejandes.. Kan garantera att detta lopp kommer bli lika populärt som midnattsloppet inom några år. Man har lyckats väl med allt runt i kring och få den rätta känslan av förortet.. Överallt var det människor som hejade på en en och skrek "välkommen till förorten" Adam tensta, Lazee och andra artister som gav den rätta förortskänslan. Till nästa år hoppas jag dom går vidare på den linjen, grafitti, breakdansare, hip hop blandat med motionärer och elit löpare.



Efter start bar det iväg i ett lugnt tempo.. Hade inte sprungit på 2 månader sen knät gick ur led så jag tänkte köra progressivt så jag inte fick ont eller tog ut mig onödigt i början.. Kom ganska fort in i Kista Galleria där det var mycket folk som stod och hejade, tror alla ökade farten rejält inne i gallerian, pulsen stack iväg 10slag direkt när jag kom in där.. 



Efter målgång bjöds jag på massage som var helt fantastiskt efter 1mil i regn och stumma ben..

Nymasserade ben :)

Sist men inte minst fick man en kasse med lite smått o gott. Den stora bullen var nog bäst :)

Rolig tävling som passar elittränad till otränad, flack bana med några småbackar som inte var speciellt jobbiga.. Det fattades lite skyltar och funktionärerna hade ingen riktig koll på hur lång distans det var kvar men vad gör det igentligen. Hade inget direkt mål idag men Sub60min skulle jag iaf göra och det klarade jag precis 59:35 gick jag in på. Nästa år är det SUB50 som gäller.

Fakta
Snittpuls: 177bpm
Maxpuls: 194bpm 
Kilokalorier: 1057

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar