torsdag 17 juni 2010

En kort kvällstur som blev en långtur..

Fått ett ofrivilligt uppehåll i en vecka ungefär då jag varit i dalarna utan cykel så idag var det skönt att få hoppa upp på sadeln igen..

Cyklade till Täby centrum och hämtade ett paket sen åkte jag till Cykloteket för att inhandla en ny vattenflaska. Vidare mot Rättviksglass vid liljeholmen, åkte över Rålambshovsparken och cyklar nästan på en full kille som ska vattna buskarna.. Killen: Eyy, är det aina som kommer? (tror han syftar på mina blåa mtb täby kläder) Jag svarar, "ja det är polisen, du åker på 10dagsböter" Killen: "vaaa, är det sant?" Jag: "neeej" sen åkte jag vidare mot nya glassbaren och Rättviksglassen smakade tom bättre i Stockholm tror jag..

Efter glassen bar det av till Ursvik för en runda på ursviksbanan.. Behöver lite teknikträning då jag åkt lite i skogen på slutet. Hinner åka 1km innan jag blir stoppad av en löptjej i skogen som inte hittar tillbaka, söt och AIK kläder så är man ju en gentleman och cyklar med henne tillbaka till Ursvik. Får sällskap 2km med en annan cyklist som jag försöker övertala att bli medlem i MTB Täby.

Blev lite för lång runda med tanke på att jag knappt ätit nåt idag, det kändes då jag gick in i väggen rejält.. Köpte en Pucko och blåbärsmuffins i Täby för att orka sista kilometrarna hem..

8,2mil slutade rundan på.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar