måndag 24 maj 2010

Blött idag men 2 pass avklarades..


En riktigt skön söndag med träning på schemat.. Tänkte börja med ett distanspass på runt 5mil på mtb,n och satte spår mot vikarbyn där jag tänkte åka upp i skogen mot karltöfåsen och sen dalhalla, backa ner till IK Jarl för 2 varv i skogen på 1,3milarn. Precis efter sjurberg möts jag av en vägg av spöregn.. Hade varken skoöverdrag, jacka eller något skydd mot väta så 200m efter jag dunka in i väggen av regn var jag dyngsur samt att det börjar åska. Det blev tvärnit och vända, spurtade och försöka köra ifrån väggen men jag antar att vinden var lite snabbare än mig idag för jag fick cykla hem i spöregnet. Så det blev 1.5mil istället som avverkades på 30min.



Var ju inte helt nöjd med dagens cykelpass så efter att jag blivit torr igen och käkat lite så sken solen upp.. Dags för löpartur tänkte jag. Svidade om och drog ut o tänkte hålla 4.20 tempo på halvmilen. Men kroppen var trött o seg så det slutade i 5,36 tempo men riktigt skönt ute efter allt regn.
                                         



Nu har jag precis käkat lite bollnäsfil och Kiwi och ska sova. Åker hem till Stockholm imorgonbitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar